Gyere velünk a teák világába!

Utazás a teák világában

Utazás a teák világában

Klíma, kullancs, borsmenta tea

2019. július 02. - Tea Somerset

timijun27.jpg

Fesztiválszezon, természetben levés meg miegymás. Csupa jó dolgok, amiket végre valóban nyári időjárásban élvezhetünk. Habár én nem bántam annyira a májusi klímát sem, ha nem venném számításba azt, hogy egyébként minek okán alakult ez így. Inkább vállalnám be a kánikulát, ha cserébe nem pusztulnának ki állatfajok és megmenekülne a bolygónk. Ha visszafordítani már nem is tudjuk ezt a folyamatot, késleltetni még mindig lehet. Jóleső érzés számomra kiiktatni a műanyag termékek használatát a mindennapjaimból - saját vizesüvegem van, amit mindenhova viszek magammal, így sosem kell palackot vásárolnom (ezáltal spórolok is), varrtam magamnak és néhány barátomnak is zöldség-gyümölcs zsákocskákat, így azt sem nejlonba kell már pakolni, odafigyelek arra, hogy ha van rá mód, csomagolás mentes árut vásároljak, ha ez nem lehetséges, akkor az újrahasznosítottat preferálom… legtöbbször secondhand ruhákból öltözködöm, meglehetősen stílusosan, ám ezáltal lényegesen olcsóbban. Szelektíven gyűjtök, hennával festem a hajam. Satöbbi. Apróságok, melyeket fokozatosan építettem be én is az életembe. Mára már ez a szemléletmód vált természetessé, mondhatni szokássá. Egészen más minőségben telnek így a mindennapok, érezhető a vegyszermentes anyagok pozitív hatása. Nem olyan nagy kunszt ez a környezettudatosság dolog, tényleg! Érdemes kipróbálni, apró lépésekkel is óriási változásokat érhetnénk el, ha mindenki megmozdulna.

 Mindez egy barátnőm kapcsán jutott eszembe, aki emlékeztetett arra, hogy kellene vinni szúnyogriasztót a fesztiválra amire megyünk. Kérdezte, lesz e nálam, mert neki már nincsen ideje beszerezni. Erre az első gondolatom az a tipikus bűzös, orrfacsaró szag volt, ami az ilyen kemikáliák velejárója. Semmiképpen sem szerettem volna ilyesmire pénzt költeni, így inkább gyorsan rágugliztam, milyen egyéb lehetőségeink vannak még. Két cikknél többet nem volt kedvem végig olvasni - habár máskor kiolvasom az egész böngészőt, amikor valamiről edukálódni szeretnék. Ezúttal megelégedtem ennyivel, amikből pikpak össze is raktam egy saját kullancs és szúnyogtávoltartó receptet, amit most meg is osztok veletek.

 A hozzávalók:

  • 1 szép felszeletelt citrom,
  • fél maréknyi borsmenta - ez a teaházban is fellelhető,
  • 15-20 csepp geránium/citrom/levendula illóolaj(ok): drogériában kaphatóak, elég hatásos csak az egyik is, én speciel egy keveréket találtam melyben geránium, citrom, narancs és szantálfa olajok biztosítják majd a védelmet, illetve utóbbi inkább a békét és a permet kellemes illatát, ami máris szimpatikusabbá teszi a bolti fújókánál.

 

Az illóolajok különböző hatásaira ebben a bejegyzésben nem térnék ki részletesen, mind-mind igazán sok pozitívummal bírnak. Többek között elűzik nemkívánatos bogárbarátainkat, emellett pedig a szantálfa például még gyógyhatással is rendelkezik a bőrre nézve, nem beszélve gyulladáscsökkentő, lázcsillapító, fertőtlenítő tulajdonságairól, a geránium nyugtató és antidepresszáns valamint sebgyógyító, energetizáló és a harmóniát elősegítő hatásáról. Az meg csak a hab a cseresznyén, hogy nagyon finom, kellemes citrusos-virágos illatuk van.

 Az elkészítése igen egyszerű, kb. 2 dl felforralt vizet öntünk a citromra és borsmentára, ez 1-2 órát ázhat, mialatt ki is hűl és átönthetővé válik egy kis flakonba. Én egy kiürült testpermet üveget hasznosítok újra ehhez. Ekkor cseppentem bele az illóolajokat, és rázom össze.

 Ezt viszem majd magammal fesztiválozni és kirándulgatni. Hatásáról 1-2 hét múlva beszámolok, mindenesetre hasznossága mellett frissítő "parfümnek" is kiváló. 

Stenczel Timi írása, személyesen is találkozhatnak vele a Somerset Teahouse, Árkád üzletében. 

A bejegyzés trackback címe:

https://tea4you.blog.hu/api/trackback/id/tr7114922802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Keszi Dóra 2019.07.07. 11:40:33

Kíváncsian várom, mennyire bizonyul hatásosnak ez a természetes ellenszer :)
egyébként az üzletben található borsmenta tea nem csupán ilyen célokra kiváló, hanem mennyei forrón fogyasztva is, de ebben a hőségben behűtve, jegesteaként is kiváló! :)

sttimi 2019.07.22. 22:08:56

@Keszi Dóra: Így így! Egy következő posztban pedig már írtam is az eredményről! ;)
süti beállítások módosítása